Projekty
Zrealizowaliśmy Działanie III w projekcie
„PARTNERSTWO NA RZECZ TRANSFORMACJI CYFROWEJ – WYMIANA DOŚWIADCZEŃ W ZAKRESIE UKIERUNKOWANIA KSZTAŁCENIA VET NA ZAWODY PRZYSZŁOŚCI – INFORMATYK i ELEKTRYK” realizowanym w ramach programu ERASMUSPLUS Partnerstwa na rzecz współpracy (KA210) Partnerstwa na małą skalę w dziedzinie kształcenia i szkolenia zawodowego.
Międzynarodowe działanie dotyczące szkoleń i uczenia się partnerów w Polsce.
Trzecie spotkanie projektowe zgodnie z planem odbyło się w Ostrołęce (18-21.10.2024), a gospodarzem było OTN. Analogicznie jak na poprzednich spotkaniach partnerzy mogli zapoznać się z doświadczeniem obejmującym:
- poznanie działań na polskim rynku edukacyjnym zmierzających do zapewnienia specjalistów w kontekście transformacji cyfrowej i energetycznej w tym w zawodach informatyk i elektryk,
- promocji i zwiększania atrakcyjności kształcenia VET na poziomie ISCED 3-4 w kontekście potrzeb polityk UE,
- poznanie dobrych praktyk w zakresie ukierunkowania i przygotowania współpracujących firm do transformacji cyfrowej i energetycznej,
- poznanie sposobu planowania potrzeb w kształceniu VET w Polsce w zawodach informatyk i elektryk jako element współpracy międzysektorowej zwiększającej powiązanie etapu kształcenia i zatrudnienia,
- praktyka w zakresie włączania osób z mniejszymi szansami.
Ważnym elementem spotkania było wzajemne poznanie się (zarówno potencjałów jak i interpersonalne) jako bazy do planowania i rozwijania wspólnych przedsięwzięć prowadzących do usprawnień i nowych podejść, w zakresie VET oraz inkluzywności.
Partnerzy uzyskali obraz rozwiązań związanych z kształceniem VET na poziomie międzynarodowym na przykładzie Polski, Niemiec i Grecji.
Eksperci partnerów opracowali wstępną wersję finalnego rezultatu pracy intelektualnej, poddali ocenie i uznali jej kompletność z punktu widzenia założeń merytorycznych projektu i jego celów.
W spotkaniu udział wzięli:
- ze strony OTN (PL): Ireneusz Żuchowski, Igor Skrodzki i Cezary Pilcicki
- ze strony FAV (DE): Evmorfia Arkani, Theodora Patsona, Eleni Tsaireli
- ze strony FAV: Heiko Schuler, Sylwia Bertz, Katerina Leistner.
W najbliższym czasie zostanie udostępnione opracowanie finalne pn. „Atrakcyjność zawodów przyszłości INFORMATYK i ELEKTRYK oraz znaczenie kształcenia VET w kontekście wyzwań UE – Studium zawierające wnioski i rekomendacje w zakresie adaptacji i włączania poznanych doświadczeń, rozwiązań, dobrych praktyk na przykładzie Niemiec, Gracji i Polski" jako otwarty zasób edukacyjny.